مدير کل امور فرهنگي دانشگاه پيام نور گفت: به همت کانون قرآن و عترت اين دانشگاه، ثبت نام اوليه مسابقه کتابخواني قرآني دانشجويان اين دانشگاه، اول آذر ماه 1388 آغاز خواهد شد.
دکتر "سيد ابوالحسن ترابي" در گفت ‌و گو با ايرنا اظهار داشت: ثبت نام اوليه از علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات کتابخواني قرآن دانشگاه پيام نور از اول آذرماه 1388 آغاز مي‌شود.
ترابي افزود: دو کتاب به عنوان منبع سوالات اين آزمون در نظر گرفته شده است که دانشجويان در هنگام ثبت نام مي‌توانند اين کتاب‌ها را از امور فرهنگي واحد خود و يا کانون‌ قرآن و عترت مرکز تحصيل خود دريافت کنند.
وي ادامه داد: مسابقات کتابخواني قرآن دانشجويان پيام نور در دو مرحله برگزار مي‌شود که مرحله اول اين مسابقات به صورت استاني در روز 20 بهمن سال 1388 برگزار خواهد شد و از هر استان سه دانشجو به عنوان برگزيده اين مسابقات معرفي شده و از آنها با اهداي سکه تقدير خواهد شد.
مدير کل امور فرهنگي دانشگاه پيام نور تصريح کرد: در هنگام تقدير از برگزيدگان مرحله نهايي اين مسابقات از 90 دانشجو تقدير خواهد شد که به نفر اول يک سکه کامل بهار آزادي، به نفر دوم نيم سکه بهار آزادي و به نفر سوم سکه ربع بهار آزادي اهدا خواهد شد.
ترابي درباره مرحله پاياني اين مسابقات گفت: مرحله پاياني اين مسابقات با حضور 90 برگزيده مرحله استاني آغاز خواهد شد و در اين مرحله که در سال 1389 برگزار خواهد شد، دانشجويان دو کتاب ديگر قرآني دريافت کرده و از اين کتاب‌ها مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
وي در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: هنوز منبع سئوالات آزمون مرحله نهايي مشخص نشده است که در اينده نزديک اين موضوع نيز حل خواهد شد.