نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هستهاي در دانشگاه شهيد بهشتي برپا مي شود
سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: سومين نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هستهاي کشور 29 فروردين و به مدت يک هفته در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برپا مي شود.
به گزارش ايرنا، "محسن دلاويز" خاطرنشان کرد:با استفاده از تجربيات قبلي و رفع نواقص، تلاش برپاکنندگان رفع مشکلات و برخي نارساييها و افزايش سطح کيفي و کمي نمايشگاه است.
اولين نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هستهاي در آذرماه سال گذشته (4 تا 14 آذر) در دانشگاه تهران و پس از آن دومين نمايشگاه در اسفندماه (17 تا 21 اسفند) در دانشگاه صنعتي اميرکبير برپا شد.
در سومين نمايشگاه حدود 500 قلم به نمايش گذاشته ميشود که سهم بخش چرخه سوخت هستهاي و نيروگاههاي اتمي 225 قلم و سهم بخش پژوهشگاه علوم فنون هستهاي 275 قلم است.
4 ماکت بزرگ از مجتمع توليد آب سنگين نيروگاه اتمي بوشهر، راکتور تحقيقاتي اراک و چرخه سوخت نيزبه نمايش گذاشته ميشود.
در بخش چرخه سوخت، قطعات مختلف ساخت داخل که از لحاظ توليد، پروسه پيچيدهاي دارند، حتي ساختار داخلي يک ماشين سانتريفيوژ به صورت برش خورده و ماشين سانتريفيوژ ديگري در حال فعاليت، به صورت نمادين به نمايش در ميآيد.
در حين برگزاري نمايشگاه گذشته فرم نظرخواهي بين بازديدکنندگان توزيع شد که نتايج برخي بررسيهاي در ذيل آمده است:
* حدود 80 درصد از بازديدکنندگان اطلاعات خود را در زمينههاي مرتبط با صنعت هستهاي از طريق رسانههاي عمومي کسب ميکنند که تلويزيون با 60 درصد بيشترين سهم را دارد اين رقم براي دانشگاه حدود 20 درصد است.
* حدود 75 درصد از بازديدکنندگان نيز ضمن رضايت از کيفيت برگزاري نمايشگاه خواهان تداوم آن بودهاند.
* حدود 80 درصد موافق ضرورت توسعه انرژي هستهاي در کنار سوختهاي فسيلي بوده و بر آن تاکيد داشتند.
با توجه به استقبال مخاطبان از نمايشگاه و علاقه مندي افکار عمومي به آشنايي با دستاوردهاي افتخارآميز صنعت هستهاي کشور، برپايي چنين نمايشگاههايي در آينده نيز تداوم خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، "محسن دلاويز" خاطرنشان کرد:با استفاده از تجربيات قبلي و رفع نواقص، تلاش برپاکنندگان رفع مشکلات و برخي نارساييها و افزايش سطح کيفي و کمي نمايشگاه است.
اولين نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هستهاي در آذرماه سال گذشته (4 تا 14 آذر) در دانشگاه تهران و پس از آن دومين نمايشگاه در اسفندماه (17 تا 21 اسفند) در دانشگاه صنعتي اميرکبير برپا شد.
در سومين نمايشگاه حدود 500 قلم به نمايش گذاشته ميشود که سهم بخش چرخه سوخت هستهاي و نيروگاههاي اتمي 225 قلم و سهم بخش پژوهشگاه علوم فنون هستهاي 275 قلم است.
4 ماکت بزرگ از مجتمع توليد آب سنگين نيروگاه اتمي بوشهر، راکتور تحقيقاتي اراک و چرخه سوخت نيزبه نمايش گذاشته ميشود.
در بخش چرخه سوخت، قطعات مختلف ساخت داخل که از لحاظ توليد، پروسه پيچيدهاي دارند، حتي ساختار داخلي يک ماشين سانتريفيوژ به صورت برش خورده و ماشين سانتريفيوژ ديگري در حال فعاليت، به صورت نمادين به نمايش در ميآيد.
در حين برگزاري نمايشگاه گذشته فرم نظرخواهي بين بازديدکنندگان توزيع شد که نتايج برخي بررسيهاي در ذيل آمده است:
* حدود 80 درصد از بازديدکنندگان اطلاعات خود را در زمينههاي مرتبط با صنعت هستهاي از طريق رسانههاي عمومي کسب ميکنند که تلويزيون با 60 درصد بيشترين سهم را دارد اين رقم براي دانشگاه حدود 20 درصد است.
* حدود 75 درصد از بازديدکنندگان نيز ضمن رضايت از کيفيت برگزاري نمايشگاه خواهان تداوم آن بودهاند.
* حدود 80 درصد موافق ضرورت توسعه انرژي هستهاي در کنار سوختهاي فسيلي بوده و بر آن تاکيد داشتند.
با توجه به استقبال مخاطبان از نمايشگاه و علاقه مندي افکار عمومي به آشنايي با دستاوردهاي افتخارآميز صنعت هستهاي کشور، برپايي چنين نمايشگاههايي در آينده نيز تداوم خواهد داشت.
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و ششم فروردین ۱۳۸۸ ساعت 1:48 توسط
|