به گزارش مهر، حبیبالله آیتاللهی دبیر دوسالانه هفتم نقاشی معاصر ایران در نشستی خبری در موزه هنرهای معاصر تهران گفت: "پس از پنج دوره برگزاری موفقیتآمیز دوسالانه ملی نقاشی معاصر ایران و ششمین دوره آن که سال 1382 برگزار شد، اکنون پس از یک دوره فترت دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد هفتمین دوسالانه ملی نقاشی معاصر ایران را با همکاری انجمن هنرهای تجسمی ایران برگزار میکند."
وی در ادامه افزود: "این دوسالانه با هدف فراهم کردن زمینه نمایش تجربیات و دستاوردهای هنری نقاشان معاصر، ارج نهادن به تلاشهای خلاقانه نیروهای جوان و مستعد، بازخوانی و توجه ویژه به ارزشهای ملی و هویت ایرانی در عرصه هنر نقاشی، ایجاد زمینه مناسب برای حضور سه نسل از نقاشان معاصر ایران و ارائه همزمان آثار آنها و تلاش برای شناسایی آثار نمونه جهت حضور در مجامع هنری بین المللی برگزار می شود."
دبیر دوسالانه هفتم نقاشی معاصر با اشاره به ریاست افتخاری محمود جوادیپور در این دوره گفت: "این دوسالانه در دو گروه سنی زیر 40 سال و بالای 40 سال با سه موضوع "ایران، خانه ما"، "اندیشه روشنایی و تاریکی در فرهنگ ایران" و بخش آزاد برگزار میشود."
وی ادامه داد: "هنرمندان تا 40 سال آثارشان در بخش رقابتی قرار میگیرد و بالای 40 سال نیز تقدیر میشوند. نمایشگاه آثار منتخب نیز در گالریهای خیال و آئینه موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش درمیآید. چون میخواهیم سهم موزه هنرهای معاصر را نادیده نگیریم از آقای صادقی قول گرفتیم نمایشگاهی از این آثار و گنجینه موزه شامل آثار خارجی و ایرانی برپا شود تا این آثار به صورت پژوهشی مورد نقد و بررسی منتقدان و هنرمندان قرار گیرد."
این استاد دانشگاه با اشاره به مشترک بودن هیئت داوران و هیئت انتخاب آثار گفت: "زین از مراکش بنیانگذار شیوه جدید هنر محیطی، اکسو نقاش فرانسوی الجزایریتبار، ایران درودی، محمدعلی ترقیجاه، زهرا رهنورد، ابوالقاسم سعدی، جلال شباهنگی، احمد توکلی و عبدالحمید قدیریان اعضاء هیئت انتخاب و داوری هستند. افراد برگزیده بورس دو ماهه تحقیق در فرانسه دریافت میکنند."
حبیبالله صادقی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دوسالانههای مختلف در سالهای اخیر گفت: "امیدواریم این دوسالانهها با نگاهی فراگیر در جامعه تجسمی نقشی جدی و تاثیرگذار داشته باشند. در این دوسالانه هم موج شرکتکنندهها از سنین مختلف بود که در این 10 روز 1300 اثر به دوسالانه رسیده و از همه نقاشان میخواهیم در این دوسالانه شرکت کنند تا هفتمین پله ترقی را طی کنیم و رسالت فرهنگی خود را در جهان نشان دهیم."