نمايشگاه بزرگ عكس و نقش و معماري ميرحسين موسوي در تهران

نخستين نمايشگاه جامع آثار نقاشي و عكس بناهاي معماري "ميرحسين موسوي" در تهران برگزار ميشود.
به گزارش ايسنا، اين نمايشگاه كه دربر گيرنده بيش از يكصد و 30 عكس از آثار معماري و حدود 50 تابلوي نقاشي موسوي است، از 26 آذر در نگارخانههاي مجموعه صبا برپا خواهد شد.
ميرحسين موسوي در دانشگاه شهيد بهشتي تحصيل كرده و بهعنوان مهندس معمار آثار بسياري از خود بر جاي گذاشته است.
برنامهريزي و تدارك نمايشگاه عكسهاي معماري را "كامران عدل" برعهده دارد و نقاشيها را "مرتضي گودرزي - ديباج".
عدل همه بناهايي را كه موسوي طراحي، اجرا و حتی بازسازي كرده، جزءبهجزء عكاسي كرده است. از ساختمانهاي سازمان آب و فاضلاب اصفهان كه پيش از انقلاب ساخته شده، گرفته تا رستوراسيون و بازسازي موزه هنرهاي معاصر فلسطين، مجموعه فرهنگي صبا، كانون توحيد، بقعه شهداي هفتم تير، دانشگاه شاهد و مركز تحقيقات استراتژيك تشخيص مصلحت نظام در تهران.
اما نقاشيهاي او عموما در نمايشگاههاي سالانه و دوسالانه، بهمناسبتهاي مختلف در تهران عرضه شدهاند.
كامران عدل كه خود دانشآموخته معماري است، تاكيد دارد كه بناهايي كه موسوي طراحي كرده است، بسيار فتوژنيك هستند. موسوي معماري خود را در محيط حل ميكند؛ اين عملكرد، از روحيه عارفانه او سرچشمه ميگيرد. اگر معماران ما، از اين روحيه پيروي و آنرا رعايت كنند، ما شاهد معماري خودنمايانه و تازه بهدوران رسيده امروزي نميبوديم.
او به ايسنا گفت، نزديك به 40 سال است كه عكاسي معماري ميكنم، ولي تاكنون ساختماني را نديدهام كه معمارش، بهاين ترتيب استادانه، از نور خورشيد استفاده كرده رقص نوري برپا كند كه حيرتانگيز باشد.
اشاره عدل به بقعه 72 تن بود كه توسط ميرحسين موسوي طراحي و اجرا شده است.
اين نمايشگاه 20 روز در نگارخانههاي خيال و آيينه برپا خواهد ماند.