X
تبلیغات
نمایه تهران - آغاز ثبت‌نام راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر

نمایه تهران

اخبار و اطلاعات شهر تهران

آغاز ثبت‌نام راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر

مدير كل تدوين ضوابط و صدور پروانه شهرداري تهران، از تصويب آيين‌نامه اجرايي راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر خبر داد و گفت: متقاضيان راه‌اندازي اين دفاتر از اول ارديبهشت ثبت‌نام كنند.
مهندس فرزان شيروان بيگي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه اين آيين‌نامه در شوراي بازنگري كه با تصويب شوراي شهر تشكيل شده، مصوب شده است، افزود: براي راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر، صاحب امتياز و يا متقاضي علاوه بر داشتن شرايط عمومي همچون، داشتن تابعيت ايراني، ‌نداشتن سوءسابقه و مشكلات اخلاقي و سابقه و ورشكستگي مالي و غيره بايد داراي حداقل 27 سال و حداكثر 55 سال سن، مدرك ليسانس در رشته‌هاي مرتبط معماري، شهرسازي، مديريت و فن‌آورياطلاعات باشد و به همراه خود، يك مدير فني داراي شرايط عمومي، مدرك ليسانس مرتبط با شهرسازي، حداقل 25 سال و حداكثر 55 سال سن را معرفي كند.
وي افزود: براي هر يك از شرايط متقاضيان، امتيازبندي وجود دارد؛ به طوري كه اگر فردي داراي مدرك فوق ليسانس و يا سوابق كاري مرتبط با شهرسازي باشد، براي آن‌ها امتيازاتي لحاظ مي‌شود.
شيروان بيگي تعداد دفاتر خدمات الكترونيك مورد نياز شهر را فعلا 50 دفتر بيان كرد و افزود: تاكنون 35 مكان براي راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر توسط شهرداري مهيا شده، اما اگر متقاضي با داشتن شرايط مذكور، داراي مكان مناسبي براي راه‌اندازي اين دفاتر باشد، امتيازي از اين بابت نيز براي اين دسته از متقاضيان لحاظ مي‌شود.
وي افزود: اگر متقاضيان داراي مكان مناسبي براي راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر نباشند، شهرداري مكاني را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد، اما بابت آن اجاره دريافت مي‌كند.
مدير كل تدوين ضوابط و صدور پروانه شهرداري تهران اظهار كرد: بخشي از سخت‌افزارهاي مورد نياز دفاتر خدمات الكترونيك شهر به خاطر ارتباط با شبكه شهرداري تهران، توسط متقاضيان، قابل تامين نيست، بنابراين اين بخش تجهيزات با مبلمان يكسان براي همه دفاتر توسط شهرداري تهيه مي‌شود، اما بخشي از تجهيزات همچون رايانه توسط متقاضيان بايد تهيه شود.
وي يادآورشد: در صورتي كه تعداد متقاضيان راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر بيشتر از تعداد مورد نياز باشد، آزمون برگزار شده و از ميان آن‌ها تعدادي انتخاب مي‌شوند و در غير اين صورت، صلاحيت آن‌ها توسط هياتي بررسي و سپس مشغول به كار مي‌شوند.
شيروان بيگي افزود: دفاتر خدمات الكترونيك شهر نيازمند تعدادي كارشناس نيز هست كه آن‌ها نيز بايد داراي شرايط و مدرك ليسانس يا فوق ديپلم باشند كه اين كارشناسان دوره آموزش را طي كرده و پس از قبولي در آزمون مشغول به فعاليت خواهند شد.
وي درباره نوع اقدامات و چگونگي عملكرد دفاتر خدمات الكترونيك شهر، توضيح داد: در آيين‌نامه اجرايي كه براي راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهيه شده، وظايف بسياري در شهرداري شناسايي شده كه اين وظايف قابليت واگذاري به اين دفاتر را دارند و بر همين اساس، هر خدمتي كه در شهرداري مكانيزه شود و جزو وظايف حاكميتي و اصلي شهرداري نباشد، به دفاتر خدمات الكترونيك شهر سپرده مي‌شود.
مدير كل تدوين ضوابط و صدور پروانه شهرداري تهران تصريح كرد: در مرحله نخست، بخش‌هاي مختلفي از مسايل مربوط به شهرسازي همچون تشكيل پرونده، بازديد از محل احداث ساختمان،‌ اقدامات اداري، كنترل نقشه‌ها، تحويل پروانه به دفاتر خدمات الكترونيك شهر واگذار مي‌شود، زيرا اين بخش‌ها كاملا مكانيزه شده‌اند و به عبارتي ديگر بخش اعظم شهرسازي به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.
وي تصريح كرد: پس از ابلاغ طرح جامع و تفصيلي شهر تهران، آن را نيز وارد سيستم كرده و اين طرح به صورت سيستماتيك و هوشمند در چرخه صدور پروانه وارد مي‌شود.
شيروان بيگي خاطر نشان كرد: تعدادي از ارگان‌هاي ديگر نيز براي واگذاري امور خود به دفاتر خدمات الكترونيك شهر داوطلب شده‌اند، اما فعلا اولويت فعاليت اين دفاتر مربوط به امور شهرداران است و سپس درخواست اين ارگان‌ها عملياتي مي‌شود.
به گفته وي، حدود دو ماه آينده، فعاليت اين دفاتر آغاز مي‌شود.
مدير كل تدوين ضوابط و صدور پروانه شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه دفاتر خدمات الكترونيك شهر از محل مبالغي كه از مردم دريافت مي‌كنند، درآمد و سود كسب خواهند كرد، افزود: ميزان مبالغ دريافتي اين دفاتر از مردم در آيين‌نامه مالي كه مصوب خواهد شد، اعلام مي‌شود و مبالغ طوري تعيين شده كه فشاري بر مردم تحميل نشده و به علاوه سود مناسبي را براي دفاتر خدمات الكترونيك شهر به دنبال خواهد داشت.
وي اضافه كرد: متقاضيان واجد شرايط راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر مي‌توانند، با مراجعه به سايت شهرداري به آدرس WWW.TEHRAN.IR متن كامل آيين‌نامه اجرايي را مطالعه كرده و از طريق اين سايت ثبت‌نام كنند.
به گفته شيروان بيگي، ثبت‌نام اينترنتي از متقاضيان اول ارديبهشت آغاز و تا 10 تا 15 ارديبهشت ادامه خواهد داشت.

+ نوشته شده در  جمعه ششم اردیبهشت 1387ساعت 1:59  توسط   |